به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

هرکی قدش بلند تره دستش هم از(مچ تا شانه)بلند تره؟

+5 رای

این یه سوال خیلی مهمه فردا لازمش دارم البته توضیح هم در حد3،4جمله بدین

پرسیده شد 11 Oct 2013 در موارد دیگر توسط غزل92 (150 امتیاز)

1 پاسخ

–1 رای

دوست عزیز یک متن خیلی خوب در این مورد پیدا کردم که می تونه جواب شما باشه البته این متن انگلیسی هست و من تا حدودیش را ترجمه کردم (با اشکالاتی) که اینجا قرار می هم شما لطف کنید متن را ترجمه کنید و در پاسخ به سوالتان قرار دهید تا هم شما و هم دیگر دوستان استفاده کنند.

A person's height is primarily related to the growth of the long bones in their legs, and long bones grow from the middle outwards. The degree of growth is influenced by genetic predisposition and nutrition (i.e. environment), both of which factors act on the developing organism as a whole.
Since the tarsal and carpal bones in hands and feet are also 'long bones' (i.e. similar in structure if not size to the long bones of the arms and legs) their development is likely to be influenced in a similar way by those same genetic and environmental factors. Hence, people with long legs/arms are also likely to develop long hands/feet.
Vertebrae follow a different development pattern, so height is less influenced by torso length than leg length. I suspect that, if you had measured torso length as well, you would have found less variation within your sample group, i.e. there would have been a less good correlation between torso length and hand/foot size (this might be an interesting follow-up experiment to suggest to your teacher, if you can figure out a way of measuring torso length without anyone getting offended/the giggles).
Source(s):
A-level biology, undergrad-level biochem.

منبع : ?Why if your height is more then your hand span is more


ترجمه دو پارگراف اول (البته با نواقص زیادی):

قد یک فرد در درجه اول به طول رشد استخوان ها در پاهای او بستگی دارد و استخوان های بلند از وسط به سمت خارج رشد می کنند. میزان رشد تحت تاثیر استعداد های ژنتیکی و تغذیه است. که هر دو این فاکتور ها توسعه ارگانیسم اثر می گذارند.
از آنجایی که استخوان های مچ پا و مچ دست در پا و دست همچنین استخوان های بلند هستند. توسعه آنها در افرادی که آن ژنتیک و عوامل محیطی را دارند مانند هم باشد. از این رو افراد با مچ یا پاهای بلند همچنین باید دارای دستان و پاهای بلندی نیز باشند.

پاسخ داده شد 11 Oct 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
بازنگری شد 11 Oct 2013 توسط سعید

پرسشهای مرتبط

+1 رای
3 پاسخ 850 بازدید
...