به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا یک قطعه فلز بعد از شکسته شدن دوباره سرهم نمیشود؟

+1 رای

با سلام
یک قطعه فلز خالص مثلا مس رو که اتم هاش با پیوند های فلزی به هم اتصال دارند در نظر بگیرید.سپس یک بخش کوچک از اون رو جدا کنید.چرا دو قسمت جدا شده مجددا با هم پیوند فلزی برقرار نمی کنند؟مگر نه اینکه هر دو واجد الکترون آزاد و یون هستند؟طبق نظریه پیوند فلزی عامل اتصال اتم های فلز دریای الکترون آزاد هستند اما در مورد مفروض این پیوند توسط الکترون های آزاد برقرار نمیشه.چرا؟

پرسیده شد 16 Aug 2017 در اینترنت توسط ِD.amir (3,650 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

بله دوست عزیز کاملا درست است اما این مورد حتی برای یک تکه کاغذ هم درست است نه فقط فلزات علت هم این است که با جدا کردن تکهای فلز از تکه ای دیگر آرایش و نظم ساختار اتمی فلز در ناحیه جدا شده تغییر میکند برای برقراری مجدد پیوندهای فلزی در ابعاد اتمی نیاز به فاصله بسیار بسیار کمی است که هیچ چیزی نمیتواند این فاصله را جبران کند مگر با ذوب کردن .

پاسخ داده شد 19 Aug 2017 توسط آران (6,020 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 88 بازدید
پرسیده شد 15 Dec 2016 در شیمی نظری توسط مهدی
0 رای
1 پاسخ 610 بازدید
...