به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

تشخیص نقطه ذوب

+6 رای

اگر در آزمایشگاه دو ظرف نمونه پیدا شود که هر دو حاوی ترکیبی با رنگ سفید و خواص ظاهری کاملا یکسان باشند چگونه می توانیم با روش نقطه ی ذوب آنها تشخیص دهیم که این دو ماده یکسان هستند یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رشته میکروبیولوژی
آزمایشگاه شیمی آلی

پرسیده شد 31 Oct 2013 در دانشگاه توسط سحر سراج

1 پاسخ

+1 رای

سلام
ما می دانیم نقطه ی ذوب مواد مختلف متفاوت است که این ناشی از نوع پیوند بین مولکولی آنها است از این رو میتوان با استفاده از نقطه ذوب ماهیت یک ماده را مشخص نمود . تعیین نقطه ذوب به روش میکرو از معمول ترین روش ها برای شناسایی یک ماده است . در این آزمایش برای اندازه گیری نقطه ذوب ، از روش لوله مویین - که یک روش میکرو است - استفاده شده که بعد از تعیین نقطه ذوب ماده مجهول ، ماهیت ماده مشخص می گردد . ولی عواملی مانند امکان وجود ناخالصی در ماده سبب تغییر نقطه ذوب شود در کل این روش به تنهایی قابل اطمینان و صد در صد درست نیست.

پاسخ داده شد 1 Nov 2013 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
1 پاسخ 364 بازدید
0 رای
0 پاسخ 191 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 689 بازدید
0 رای
0 پاسخ 236 بازدید
پرسیده شد 16 Apr 2017 در دانشگاه توسط ناشناس
+2 رای
0 پاسخ 505 بازدید
پرسیده شد 8 Aug 2016 در دانشگاه توسط ح
...