به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نور سفید از چه رنگ هایی تشکیل شده است؟

+6 رای

نور سفید مثل نور خورشید ترکیبی از چند رنگ است .ولی چه رنگ هایی میتوان در آن باشد؟

پرسیده شد 8 Nov 2013 در نورشناسی توسط سروه فرامرزی اقدم (6,070 امتیاز)

اگر از پرسش این سوال، منظورتان فقط رنگ ها است: بنفش، نیلی، آبی، سبز، زرد، نارنجی، قرمز هستند

1 پاسخ

0 رای

رنگ های مختلفی را که ما می بینیم،به دلیل وجود طول موج های متفاوت در پرتو نور است. نور خورشید بیرنگ به نظر می رسد و اصطلاحأ نور سفید نیز نامیده می شود.اما نور سفید مخلوطی از انواع رنگ هاست. وقتی نور خورشید با قطره های باران معلق در هوا برخورد می کند، شکست پیدا می کند و در نتیجه ما می توانیم رنگ های مختلف تشکیل دهنده نور سفید را که به صورت رنگین کمان در آسمان نمایان می شود،مشاهده می کنیم. از آن جایی که قطره های باران هر کدام از طول موج های تشکیل دهنده نور را به طور متفاوت می شکنند،در نتیجه، رنگ های مختلف موجود در نور سفید تجزیه می شوند. این رنگ ها به ترتیب از قرمز(بلند ترین طول موج) در یک سر طیف نور شروع می شود و به رنگ بنفش(کوتاه ترین موج) در انتهای دیگر آن منتهی می شود.رنگ های تشکیل دهنده نور سفید، اصلاحأ طیف نور نامیده می شود و هر کدام از رنگ ها بر اثر شکست نور و تجزیه آن پدید می آیند.همه رنگ های موجود در رنگین کمان را می توان از طریق ترکیب سه رنگ اصلی ، قرمز،آبی و زرد به دست آورد.

پاسخ داده شد 15 Nov 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

رنگ های اصلی در نور و ترکیبات نوری عبارتند از: قرمز،سبز و آبی (RGB) و از ترکیب این 3 نور رنگی نور سفید بدست می آید که با 3 رنگ اصلی در نقاشی متفاوت است که عبارتند از:زرد،قرمز و آبی.

پرسشهای مرتبط

+7 رای
1 پاسخ 900 بازدید
+7 رای
3 پاسخ 6,481 بازدید
+4 رای
1 پاسخ 787 بازدید
0 رای
1 پاسخ 753 بازدید
...