به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

نظریه نسبیت عام و خاص انشتین به طور خلاصه.

+7 رای

یک بار شنیدم که اگه نسبیت توسط انشتین طرح نمیشد , علم فیزیک در برابر بسیاری از مشاهدات انسان ناتوان از تجزیه و تحلیل علمی می بود.و اصطلاح خم کردن فضا از بطن این نظریه در میاد. فقط یه توضیح کلی میخوان چون یه چیزایی میدونم میخوام کمکم کنید دونسته هامو منسجمشونن کنم.خیلی ممنونم.

پرسیده شد 13 Nov 2013 در فیزیک نظری توسط arashurum

1 پاسخ

0 رای

خاص:طبق این نظریه سرعت نور در هر شرایطی ثابت میمونه، شما اگر باسرعت 20ک ب س حرکت کنید و یک متحرک دیگر با سرعت 30ک ب س از پشت از کنارتون رد بشه سرعت اون برای شما 10 خواهد بود اما اگر با سرعت نود درصد نور حرکت کنید ونور از پشت سر شما تابیده شود سرعت آن همواره همان300000 ک ب ث باقی خواهد ماند دراین میان هیچ راهی نیست غیر از اینکه زمان برای شما که در حرکت هستید کم شود.
عام:این نظریه برای سرعت های شتابدار است بعدا توضیح میدم.

پاسخ داده شد 16 Nov 2013 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
0 پاسخ 424 بازدید
پرسیده شد 11 Dec 2015 در فیزیک نظری توسط ناشناس
+1 رای
1 پاسخ 299 بازدید
پرسیده شد 19 Oct 2016 در معماهای علمی توسط Javid.m (30 امتیاز)
...