به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

برای کشیدن یک خط موازی با دو ستاره آسمان در روی زمین چکار باید کرد ؟

+6 رای

گاهی برای ثبت موقعیت خود در روی زمین و شناخت و نشان گزاری منطقه لازم است از موقعیت ستاره ها استقاده کنیم که سوال بالا در این راه کمک مهمی میکند .

پرسیده شد 17 Nov 2013 در ستاره شناسی توسط گیو (80 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

سوالتون يه كم مبهم هست اما يكي از راهها اينه كه از شاغول يا ابزاري شبيه اون استفاده كنيد به اينصورت كه به انتهاي يك تكه نخ يك وزنه ببندين و بعد سرنخ را مقابل چشمتون و اون جسم نوراني درحالي كه دستتون كاملا باز هست بگيريد كه در اين حالت وزنه آويزان باشد كه اين نقطه اول متناظر شي نوراني روي زمين (البته از نقط رصد شما) را مشخص مي كند.
اين نقطه را روي زمين علامت ميگذاريم و بعد بدون جابجا شدن و دقيقا از همان نقطه رصدي و به همين روش نقطه متناظر دوم را مشخص كرده و خطي ميان آن دو ميكشيم.

پاسخ داده شد 16 Sep 2016 توسط abakolah (240 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...