به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آيا امكان دارد منطقه اي از زمين هميشه سرد و يخبندان باشد؟

+5 رای

آيا امكان دارد منطقه اي از زمين هميشه سرد و يخبندان باشد؟

پرسیده شد 21 Nov 2013 در علوم جوی توسط ناشناس
بازنگری شد 21 Nov 2013 توسط سعید

2 پاسخ

+4 رای
 
بهترین پاسخ

بله. تاریک‌‌ترین و سردترین نقطه زمین در یک دریاچه‌ای یخ وستوک در منطقه جنوبگان است. که این بخش از زمین که از عصر یخبندان تاکنون پوشیده از برف و یخ است (http://hamshahrionline.ir/details/222600)

پاسخ داده شد 22 Nov 2013 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)
انتخاب شده 22 Nov 2013 توسط سعید
+4 رای

مناطق قطبی به قسمت‌هایی از کره زمین گفته می‌شود که در قطب شمال و قطب جنوب زمین قرار دارند، این نواحی آب و هوایی بسیار سرد و یخبندان دارد و با یخ‌هایی با ضخامت زیاد پوشیده شده‌است .در این مناطق به علت زاویه تابش خورشید آب هوایی سرد و خشک حاکم می‌باشد از آنجایی که این مناطق از خط استوا بسیار دور هستند حداقل نوری تابیده شده از خورشید را دریافت می‌کنند.
منبع:
http://fa.wikipedia.org/wiki/سرزمین‌های_قطبی

پاسخ داده شد 22 Nov 2013 توسط alirezaee (130 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...