به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چه توجیهی وجود دارد که سطح ماه صیقلی نیست؟

+5 رای

ابن هیثم ابتدا فکر میکرد سطح ماه صیقلی است ولی بعدا این نظر خود را در مقاله فی ضوء قمر رد کرد.و دلایلی برای رد نظریه خود آورد. مثلا این که که اگر ماه مانند آینه‌ای رفتار کند، لازم می‌آید که سطحی از ماه که نور خورشید را به زمین باز می‌تاباند کوچک‌تر از سطحی باشد که ما می‌بینیم، پس نتیجه می‌گیرد که ماه نور عرضی خود را در دریت مانند اجسام منیر، یعنی از همه سطح خود و در همه جهات گسیل می‌دارد، این نظر با استفاده از یک ذات‌الثقبتین نجومی ثابت می‌شود.
ولی این من رو توجیه نمیکنه و توضیحات بیشتر می خواهم

پرسیده شد 1 Dec 2013 در اینترنت توسط فائزه

2 پاسخ

0 رای

اين كه سوال مسابقه شريف همين امساله!
يكم خودت روش فك كن! اين درست نيست كه در حين مسابقه بخواي جواب سوال رو از نت پيدا كني.
مطمئن باش بعد از تموم شدن مهلت مسابقه جواباتو ميگيري. اما وقتي هنوز جمعي دارن سوال رو روش فك ميكنن اصن كار قشنگي نيست اين.

پاسخ داده شد 3 Dec 2013 توسط لاگرانژ (70 امتیاز)
0 رای

اگه یکم فکر کنی و ازمایش کنی سریع میفهمی.منم توی مسابقات سریف هستم.

پاسخ داده شد 4 Dec 2013 توسط پوریا2013 (220 امتیاز)
...