به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا گاهی اوقات گوش هایمان سوت می کشند؟

+3 رای

چرا بعضی وقت ها گوشمان خود به خود شروع به سوت کشیدن میکند؟

پرسیده شد 13 Dec 2013 در صداشناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)
ویرایش شده 13 Dec 2013 توسط آریان

1 پاسخ

+1 رای

تحقیقات نشان میدهد هزاران سلول گوش انسان گاهی اوقات صداهای خفیفی که در محیط اطراف وجود دارند را دریافت میکنند و به مغز انتقال میدهند.آنگاه است که ما آنها را میشنویم.گاهی اوقات این سلول ها آسیب دیده اند و با حساسیت بیشتری عمل میکنند.در نتیجه شنیدن صداها گسترش میابد و میتواند موجب ناراحتی شود.یعنی پیوسته یا در زمان های زیادی صداهایی شبیه سوت یا وزوز میشنویم.گرچه علت اصلی این نوع صدای غیر طبیعی تقریبا ناشناخته است اما احتمال دارد به علت تحریک رشته های انتهایی عصب دهلیزی گوش این گونه صداها ایجاد شود.این نوع صدای مزاحم و ناراحت کننده گوش میتواند مربوط به اختلالات عروقی مغز به خصوص مجاور عصب شنوایی باشد.

منبع


کمبود ویتامین B12 عاملی برای سوت کشیدن یا وزوز گوش

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: کمبود ویتامین B12 ممکن است در بروز وزوز گوش نقش داشته باشد، اما چنانچه دچار وزوز گوش به ویژه از انواع یک طرف آن هستید به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش فارس، وزوز گوش عبارت است از شنیدن صداهایی که از داخل گوش منشا می‌گیرند و ممکن است شبیه هیاهو، زنگ زدن، سوت کشیدن یا فش فش باشند.

معمولا وزوز گوش مداوم است هر چند که ممکن است شدت آن تغییر کند، حمله وزوز ممکن است در بعضی افراد کوتاه مدت و در بعضی دیگر به صورت مداوم باشد.

هنوز مشخص نیست که به چه دلیل مغز در بعضی موارد صداهایی را درک می‌کند که وجود خارجی ندارند، وزوز گوش گاهی بدون دلیل واضح بروز می‌کند که ممکن است موجب گیجی و تمرکز در افراد گردد، چنانچه وزوز گوش موجب مشکل در زندگی روزمره شود می‌تواند اضطراب و افسردگی ایجاد کند.

جلال‌الدین شریعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که تشخیص بیماری وزوز گوش از چه طریقی است، اظهار کرد: تشخیص این بیماری با استفاده از تست‌های شنوایی و نیز بررسی وجود عامل زمینه‌های احتمالی به وسیله پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مشخص می‌شود.

وی برای کاهش وزوز گوش افزود: گاهی گوش دادن به صداهای خارجی مانند موسیقی می‌تواند موجب کاهش وزوز گوش شود، علاوه بر این می‌توان از وسیله‌ای بنام ماسکر که دستگاه الکترونیکی کوچکی است که در پشت گوش قرار می‌گیرد و با ایجاد صدای وزوز گوش را تضعیف می‌کند، استفاده کرد.

متخصص گوش، حلق و بینی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه عوامل مستعدکننده گوش کدامند، بیان کرد: تماس با صداهای بلند، اختلال مفصل گیجگاهی، آرتروز گردن، تماس با عوامل محیطی، درمان با بعضی از داروها مثل آسپرین و آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عوامل مستعدکننده وزوز گوش باشند.

وی در مورد درمان تغذیه‌ای افزود: حساسیت غذایی می‌تواند از علل زمینه‌ای وزوز گوش باشد، همچنین ممکن است وزوز گوش با عوامل رژیمی عمومی ارتباط داشته باشد و کاهش مقدار مصرف نمک، گوشت قرمز، لبنیات و چایی ممکن است به بهبود وزوز گوش کمک کند، همچنین مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات، آجیل، روغن زیتون و آب سبب کمتر شدن وزوز گوش شود.

شریعت در مورد بهداشت محیط تصریح کرد: تماس با فلزات سنگین می‌تواند موجب آسیب عصبی شود از جمله وجود سرب و جیوه در محیط با آسیب عصبی و وزوز گوش همراه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا با استفاده از صداهای طبیعت می‌توان به مقابله با وزوز گوش کمک کرد، گفت: بعضی از افراد با استفاده از صداهای ضبط شده طبیعت مثل، صدای امواج دریا، صدای باد و حتی صدای جیرجیرک به مقابله با صدای آزاردهنده وزوز گوش خود می‌پردازند.

متخصص گوش حلق و بینی در پایان تاکید کرد: کمبود ویتامین B12 ممکن است در بروز وزوز گوش نقش داشته باشد، اما چنانچه دچار وزوز گوش به ویژه از انواع یک طرف آن هستید به پزشک مراجعه کنند.


منبع

پاسخ داده شد 14 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+2 رای
1 پاسخ 371 بازدید
پرسیده شد 17 Dec 2013 در موارد دیگر توسط آریان (28,220 امتیاز)
+4 رای
1 پاسخ 1,406 بازدید
0 رای
2 پاسخ 1,318 بازدید
0 رای
2 پاسخ 804 بازدید
...