به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا ستاره های حرکت می کنند؟

+7 رای

سلام دیشب ساعت 8:50 به آسمان نگاه کردم که دیدم ستاره ها در حال حرکت هستند یعنی تمام صورت های فلکی در حال حرکت بودند و این حرکت تقریبا یک دقیقه به طول انجامید و بعد از آن ستاره از حرکت ایستادند. من حتی با موبایل خودم از انان فیلم گرفتم اما به خاطر پایین بودن کیفیت چیزی در آن دیده نمی شود من می دانم که ستاره ها حرکت نمی کنند و این چرخشی که شاید بتوان در طول یک ساعت متوجه ان شد چرخش زمین است اما این حرکت سریع ستاره ها به چه علت است؟؟

پرسیده شد 13 Dec 2013 در ستاره شناسی توسط ناشناس

سلام .من هم امشب همين اتفاق افتاد واسم.از روي عادت خيلي به ستاره ها نگاه مي كنم .ولي الان بعد از سه روز متوجه شدم جاي بعضي از ستاره ها تغيير كرد.و مطمئنم به اين اتفاق.هوا هم إبر نيست كه بخوان بگم پشت إبر ها افتادند و پيدا نيستند!!

2 پاسخ

+1 رای

سلام من هم هر از چندگا هی فقط یک ستاره را مشاهده میکنم که حرکت میکند.
مثلا همین دیشب بعد از سحری در گذشته هم ای پدیده رو زیاد دیدم.
شبکه چهار هم درباره این ستاره ها یه چیزایی گفته بود اما خوب برنامشو ندیدم.
الانم خواهش میکنم دوستانی که اطلاعات دارن رهنماییم کنند
اسمش چیه سرعتش چقده اندازش چقده؟
در ضمن ستاره دنباله دار نیست هااااااااااا ستاره هست.
اگه جوابو ایمیل کنید ممنون میشم.
[email protected]

پاسخ داده شد 20 Jun 2015 توسط سجاد.7.4 (60 امتیاز)

منم زیاد اینجور چیزیو دیدم که اول پر نور و کم کم نورش کم میشه تا جایی که کاملا محو میشه و البته در حال حرکته

0 رای

در واقع ستاره ها در فضا حرکت می‌کنند اما بعلت محسوس نبودن ظاهری این حرکت در فاصله بسیار زیاد، نسبت به سیارات به ثوابت مشهورند. پس ما به این راحتی ها نمی توانیم حر کت ستاره ها را با چشم مسلط ببینم ولی به خاطر حرکت کره زمین به دور خود و همچنین به دور خورشید ما فکر می کنیم ستاره ها در حال حرکتند در حالی که این حرکت به خاطر چرخش کره زمین می بشاد. در این ویدئو از آسمان شب فیلم برداری کردند و با چندین برابر سرعت فیلم برداری آن, آسمان شب را به شما نشان می دهند به همین خاطر هم می توانید حرکت زمین را در آن مشاهده کنید .
اما اینکه شما می فرمایید دیشب ستاره ها جدود یک دقیقه در حال حرکت بودند و بعد ایستاده اند به نظر غیر ممکن برسد زیرا حرکت ستاره ها گرچه با چشم انسان قابل رویت نیست اما مداوم است نه اینکه یک لحظه حرکت کنند و لحظه دیگر بایستند. به نظر من شما دیشب در حال مشاهده بارش شهابی بودید نه حرکت ستاره ها.


اطلاعات بیشتر

پاسخ داده شد 14 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+1 رای
2 پاسخ 584 بازدید
پرسیده شد 14 Jun 2016 در ستاره شناسی توسط ناشناس
+2 رای
3 پاسخ 632 بازدید
پرسیده شد 12 Mar 2016 در ستاره شناسی توسط نیکومحمدی (40 امتیاز)
+3 رای
1 پاسخ 508 بازدید
...