به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

آیا می دانید بزرگ ترین خزنده جهان چه نام دارد؟

+3 رای

کدام خزنده عنوان بزرگترین را برای خود برگزیده؟

پرسیده شد 13 Dec 2013 در جانورشناسی توسط آریان (28,220 امتیاز)

2 پاسخ

+2 رای

بزرگ‌ترین خزنده روی زمین، تمساح آب شور است، که در استرالیای شمالی و کل آسیای جنوب شرقی زندگی می‌کند.

در شهر نورمنتون، کوئینزلند، استرالیا قالب فیبر شیشه‌ای یک تمساح وجود دارد که «کرایس کروک» نامیده می‌شود که عکس آن در سال ۱۹۵۸ توسط کریستینا پاولوسکی که حیوان را در بستر شنی رودخانه نورمن یافت، گرفته شده‌است. گزارشی از یک آب شور بطول ۸٫۲ متر در استرالیا وجود دارد. همچنین جمجمه یک تمساح آب شور از اوریسای هند وجود دارد که تخمین زده می‌شود که ۶٫۴ تا ۷ متر طول داشته‌است.

در ۱۶ ژوئن سال ۲۰۰۶ یک تمساح عظیم ۷٫۱ متری آب‌های شور در اوریسای هند به عنوان بزرگ‌ترین تمساح زنده جهان نامگذاری شد. این تمساح در محوطه حفاظت شده حیات وحش بیتارکانیکا زندگی می‌کند و در ژوئن سال ۲۰۰۶، در کتاب سوابق جهانی گینه ثبت شد.
بزرگترین خزنده

منبع

پاسخ داده شد 14 Dec 2013 توسط سعید (32,140 امتیاز)
0 رای

یک لاک پشت غول‌پیکر "گلاپاگوس" که بزرگترین نمونه زنده از خزندگان به شمار می‌آید، از باغ وحش سان‌دیگو به باغ وحش تولیدو آمریکا منتقل شد.

به گزارش ایسنا، العالم با انتشار ویدئویی از این حیوان عظیم‌الجثه نوشت: این نوع لاک‌پشت، بومیِ جزایر گلاپاگوس در ساحل غربی اکوادور است که وزن آن به 400 کیلوگرم و طول آن به بیش از دو متر می‌رسد.

گلاپاگوس بیش از 150 سال عمر می‌کند و در میان مهره‌داران، یکی از طولانی‌ترین عمرها را دارد. گلاپاگوس گیاهخوار است و روزانه خدود 36 کیلو غذا می‌خورد، اما می‌تواند مدت زیادی بدون آب زنده بماند.

پاسخ داده شد 17 Feb 2016 توسط mobin79 (10,310 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+7 رای
4 پاسخ 8,480 بازدید
+4 رای
1 پاسخ 1,841 بازدید
+6 رای
1 پاسخ 1,905 بازدید
پرسیده شد 21 Feb 2014 در جنگل داری توسط مهدی42 (10,180 امتیاز)
+8 رای
2 پاسخ 938 بازدید
+3 رای
2 پاسخ 1,302 بازدید
...