به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چه ارتباطی میان میزان توسعه یافتگی جامعه و میانگین ضریب هوشی افراد آن جامعه برقرار است؟

+6 رای

ارتباط علت و معلولی بین سطح توسعه یافتگی جامعه و میانگین میزان ضریب هوشی افراد همان جامعه را شرح دهید.

پرسیده شد 18 Dec 2013 در نظریه تکامل(تکامل زیستی) توسط آریان (28,220 امتیاز)

2 پاسخ

+1 رای

خب رابطه ی منطقی که وجود داره یکطرفه هستش منطور از یکطرفه اینه که عکس اون رابطه درست نیست .
یک جامعه توسعه یافته از نطر امکانات رفاهی ونوع تغذیه سطح بالاتری دارن که این خود باعث رشد مغزی و فکری بهتر کودکان شده و در نهایت هوش جامعه رو افزایش میده>از اون طرف یه جامعه میتونه هوشش خیلی بالا باشه ولی از لحاط رفاه سطح پایینی داشته باشن
ینی در کل توسعه اجتماعی میتونه باعث افزایش ضریب هوشی جامعه بشه ولی بالا بودن ضریب هوشی یه جامعه دلیل قطعی بالا بودن رفاه اون جامعه نیست.

پاسخ داده شد 3 Feb 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد (14,950 امتیاز)
بازنگری شد 3 Feb 2014 توسط آرش محمدی بلبان آباد
+1 رای

باید بدونیم چه چیزهایی باعث افزایش ضریب هوشی میشه , از جمله چیزهایی که من شنیدم این بوده که انسانهای اولیه ضریب هوشی پایین داشتن و کم کم زیاد شده, یکی از دلایلش این بود که وقتی مردها میرفتن شکار زنهایی که به ساحل دریاها دسترسی داشتن به شکار ماهی و میگو و به خصوص صدف مشغول میشدن , که این خودش مواد مغزی زیادی به مغز کودکانشون میرسونده که قبلا در دسترس نبوده و حالا مغز بهتر میتونسته رشد کنه , از طرفی پیچیدگی هایی که براشون پیش میومده و مجبور بودن در موردش فکر کنن هم باعث رشد مغز میشده, در کل میشه گفت تغذیه درست و به چالش کشیدن مغز از مهمترین چیزهایی هستن که باعث رشد هوش میشن , در واقع جامعه هرچقدر پیچیده تر میشه مغز هم برای حل مشکلات باهوش تر میشه که البته این روند به کندی انجام میشه نه به طور کاملا محسوس یعنی میشه آثار اون رو در چند نسل بعد دید.

پاسخ داده شد 3 Feb 2014 توسط zinter (8,600 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

0 رای
0 پاسخ 2,433 بازدید
+5 رای
1 پاسخ 515 بازدید
...