به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

پادار ترین موجود جهان چه نام دارد ؟

+8 رای

منظور از پادار بودن تعداد پا های جاندار میباشد.

پرسیده شد 17 Sep 2013 در جانورشناسی توسط سپهر (6,260 امتیاز)

2 پاسخ

+3 رای
 
بهترین پاسخ

پادارترین موجود دنیا در کالیفرنیا زندگی می کند، این موجود 3 سانتیمتری دارای 750 پا است.
enter image description here
این موجود اولین بار در سال 1928 توسط دانشمندان دولتی مشاهده شده بود اما آنها هیچ توجهی به آن نکردند و در قرن بیستم دانشمندان بر این اعتقاد بودند که نسل آنها منقرض شده است. تا این که نوامبر امسال پل مارک یکی از این موجودات پا دار را نزدیک سیلیکون ولی مشاهده کرد.

پاسخ داده شد 17 Sep 2013 توسط سپهر (6,260 امتیاز)
انتخاب شده 19 Sep 2013 توسط سپهر
0 رای

کشف مجدد پادارترین موجود جهان در منطقه‌ای در کالیفرنیای شمالی شده‌اند. هزارپای سفید lllacme penipes از سال 1928 میلادی تاکنون مشاهده نشده بود و محققان تصور میکردند که این موجود منقرض شده است.
اما گروهی از محققان حشره شناسی کالج همپدن- سیدنی و دانشگاه اوبورن به سرپرستی پاول مارک در تحقیقات خود در منطقه سیلیکون ولی، تعدادی از این موجودات را چسبیده به تخته سنگ‌ها در عمق 10 تا 15 سانتی متری خاک شناسایی کردند.

این موجود بیشترین تعداد پا را در میان موجودات دارد!
کار جمع‌ آوری پادارترین موجود جهان از سال 2006 میلادی در این منطقه آغاز و محققان ظرف سه سال موفق به یافتن 17 هزارپای سفید با سنین متفاوت شدند که نتایج این کشف به تازگی منتشر شده است.
طول بدن این موجود یک تا سه سانتی متر است و نوع ماده دارای 750 پا و نوع نر نیز 550 پا دارد. اسکلت شفاف، یک عضو آنتن مانند بر روی سر و پرزهایی برای تولید ابریشم به منظور چسبیدن به تخته سنگ‌ها از دیگر ویژگی‌های هزارپای lllacme penipes محسوب می‌شود.

پاسخ داده شد 22 Jul 2016 توسط a.s (200 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+3 رای
2 پاسخ 1,302 بازدید
+4 رای
2 پاسخ 2,185 بازدید
+6 رای
1 پاسخ 7,490 بازدید
+8 رای
3 پاسخ 7,706 بازدید
+6 رای
2 پاسخ 1,550 بازدید
...