به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

ذوب سطحی

0 رای

ایا مواد ذوب سطحی هم دارند یا خیر؟

پرسش مرتبط با پاسخ: تبخیر سطحی
پرسیده شد 5 May 2017 در صداشناسی توسط Sami (20 امتیاز)

لطفا منظورتان را دقیقتر بیان کنید

مایعات در هر هر دمایی تبخیر میکنند که بهش تبخیر سطحی می گویند میخواستم بدونم جامداتم مثل مایعات در هر دمایی ذوب می شوند یا خیر؟

ok حالا درست شد! دوست ارجمند همانگونه که اطلاع دارید در تمامی مواد با مساله انبساط و انقباض برمیخوریم یعنی بر اساس مقدار ضرایب طولی سطحی و حجمی(که برای هر جسم متفاوت هستند) و میزان حرارت یا برودت این انبساط و انقباضها در جسم رخ میدهند.همچنین نیروهای بهم پیوستگی در جامدات بسیار بیشتر از مایعات است که همین موضوع باعث میشود نقطه ذوب و جوش جامدات بیشتر و سختتر باشد با توجه به موارد ذکر شده باید در جواب شما گفت خیر در جامدات معمول(غیر رادیواکتیو) بخار سطحی مانند مایعات وجود ندارد البته هر ماده ایی نقطه ذوب و جوش مخصوص به خود را دارد که در آن مقادیر عمل ذوب یا تبخیر صورت میگیرند.

ممنون از پاسختون

پرسشهای مرتبط

0 رای
2 پاسخ 3,028 بازدید
پرسیده شد 9 Mar 2016 در صداشناسی توسط R.a (230 امتیاز)
...