به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

یک مسئله ی خیلی سخت فیزیک درباره اپتیک و سایه و نیم سایه

+8 رای

سلام.یک سوال خیلی دشوار فیزیک داشتم.
جسم کدری به شکل دایروی و به قطر 20 سانتی متر در فاصله 20 سانتی متری چشمه نور گسترده ای به شکل دایره و به قطر 10 سانتی متر قرار دارد. سایه و نیم سایه این جسم کدر بر روی کره ای به شعاع 80 سانتی متر که در فاصله 4 سانتی متری جسم کدر قرار دارد می افتد. مساحت سایه و نیم سایه را حساب کنید.
همیشه در مسائل فیزیک سایه و نیم سایه روی پرده ای صاف می افتد اما این بار سایه روی کره افتاده لطفا کمکم کنید و پاسخ بدید. ممنونم از شما دوستان.

پرسیده شد 11 Feb 2014 در معماهای علمی توسط Sara

3 پاسخ

0 رای

در صورتی که با انتگرال گیری در دستگاه کروی اشنا باشید یه انتگرال ساده میشه

پاسخ داده شد 11 Feb 2014 توسط 3even (1,290 امتیاز)
0 رای

اول به جای کره یه جسم دو بعدی یعنی دایره رو در نظر بگیر.روی دایره شعاع سایه و نیم سایه رو به دست بیار.بعد با فرمول مساحت جانبی کره (ن الان یادم نیست)میتونی تو دو مرحله جوابتو به دست بیاری.اگر مشکلی داشتی بگو تا بعدا راه حلشو بنویسم برات بفرسم.
(-:

پاسخ داده شد 3 Jun 2016 توسط badboy (10,410 امتیاز)
–1 رای

اره باید انتگرال بگیری.

پاسخ داده شد 8 Jan 2016 توسط سینا مومنی (2,050 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+3 رای
1 پاسخ 1,364 بازدید
...