به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا نور از نسبیت پیروی نمیکند لطفا به صورت ساده توضیح دهید

+1 رای

چرا نور ها از قوانین نسبیت پیروی نمیکنند لطفا با دلیل و به صورت مفهمومی باشد

پرسیده شد 13 Mar 2016 در کیهان شناسی توسط محمد صالح (60 امتیاز)

1 پاسخ

+1 رای

باسلام- نسبیت به قوانینی میگن که تغییر نمیکنند یعنی سرعت نور اگر 300 هزار کیلومتر بر ثانیه هست در جای دیگری در آنسوی عالم هستی نیز همان گونه هست - پس نور از نسبیت پیروی میکند. ولی میدونم که احتمالا شما سوالتون رو بد پرسیدید. اگر منظورتون اینه که چرا نور هنگامی که سرعتش زیاد است زمان کند نمیشود برایش . اگر این سوالتونه که باید بگم پیروی میکنه، زمانی که نور از خورشید به سمت زمین میتابد هشت ثانیه زمان میبرد تا به ما برسد ولی از نظر مایی که نور نیستیم و انسانیم هشت ثانیه طول میکشه ولی اگر جای نور بودیم حدودا 6 الی 7 ثانیه یا شایدم کمتر طول میکشید تا به زمین برسیم.
باز هم اگر منظورتون از سوالتون رو بد فهمیدم عذر خواهی منو بپذیرید و سعی کنید واضح تر درباره سوالتون توضیح بدید.
باتشکر، ا،کیا

پاسخ داده شد 14 Mar 2016 توسط امین کیا (1,990 امتیاز)

البته اصلاح کنم که هشت ثانیه نه !!! هشت دقیقه

پرسشهای مرتبط

...