به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

رابطه گرانش و جرم نسبت به زمان (گذر عمر)

+1 رای

سلام ...
وقتی توی زمین یک نفر سال ها در نزدیکی جو زندگی کند و دیگری در زیر دره ها باشد این دو پس از سال ها همدیگر را ملاقات کنند... برای کدام یک گذر عمر آهسته است(نسبت به دیگری) و این را بافرض این که یکی در سیاره ای پر جرم و گرانش نسبتا بالا هست و دیگری در سیاره ای با گرانش خیلی پایین است حال پس از چند ساعت همدیگر را ملاقات کنند کدام یک جوان و کدام یک پیر میشود...

(مسئله دو)
اگر سیاره ای ابر جرم باشد (مثلا ۱۰۰۰ برابر خورشید) که از خورشید a فاصله قرار دارد اگر این سیاره را به قدری کوچک کنیم ( 1000^1000^1000 واحد کوچک کنیم (تقریبا یک اتم) در این صورت نسبت به اندازه ای که دارد با فاصله خیلی کمی نسبت به خورشید (هسته) قرار دارد که آن هم نسبت به سیاره بزرگ ، جرم آن و فاصله اش که نسبش a بوده این هم همان نسبت هست... حال اگر زاویه دید را حذف کنیم و آنان بتوانند همدیگر را با فاصله خیلی نزدیک ببینند ... کدام یک دور تند و کدام یک صحنه آهسته نسبت به دیگری است؟

پرسیده شد 4 Mar 2016 در نسبیت خاص توسط عرفان اس‌اچ . اِی (450 امتیاز)

1 پاسخ

0 رای

نسبیت خاص و موضوع کش آمدن زمان، برای سرعت های نزدیک به سرعت نور است نه سرعت گردش زمین با این حال هرچ به سطح زمین نزدیک تر شویم نسبت به عمق سرعت خطی طبقه رابطه v=rW بیشتر می شود که w سرعت زوایه ای زمین ، v سرعت خطی نقطه ای روی سطح زمین , r شعاع زمین می باشد. سول دوم رو متوجه نشدم.

پاسخ داده شد 4 Mar 2016 توسط مهندس پورنگ (26,950 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

+3 رای
1 پاسخ 10,257 بازدید
0 رای
3 پاسخ 8,428 بازدید
...