به سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج خوش آمدید. با ثبت نام در سامانه و طرح پرسش جدید یا پاسخ به سوالات بی پاسخ کار را شروع کنید
سوالات علمی خود را می توانید در نسخه جدید دنوج مطرح نمایید. http://dnoj.ir/questions/
سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج پاسخ پرسش های علمی شما را می داند. شما در این سامانه سوالات علمی خود را در موضوعات مختلف علمی می پرسید, سپس کاربرانی که جواب سوال شما را می دانند در کوتاهترین زمان ممکن به سوال شما جواب می دهند. اینگونه هم شما که سوالی در ذهنتان شکل گرفته است به پاسخ سوال خود می رسید و هم دوستانتان که پاسخ سوالات شما را می دانند دانش خود را محک می زنند و با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.
سوالات,انتقدات و پیشنهادات خود درباره سامانه پرسش و پاسخ علمی دنوج را در این دسته مطرح کنید.

چرا وقتی به یک جسم نیرو وارد می کنیم حرکت می کند؟مگر قانون سوم نمی گوید نیرو کنش و واکنش همدیگر را خنثی می کنند؟

–1 رای

وقتی به یک جسم نیرو وارد می کنیم آن جسم همان مقدار در خلاف جهت به ما نیرو وارد می کند در این صورت وقتی یک جعبه دستمال کاغذی را هل می دهیم به دلیل نیروی واکنش نیروطبیعتا دستمال نباید حرکت کند ولی چرا این اتفاق می افتد؟

پرسیده شد 25 Mar 2017 در مکانیک توسط ...

3 پاسخ

+1 رای

فک کن جعبه 5 نیوتون میخواد برای حرکت.من 10 نیوتون وارد میکنم.از این ده نیوتون 5 نیوتون رو وارد میکنم.جعبه هم بر اساس اصطحکاک ایستایی 5 نیوتون عکس العمل پس میزنه(فک کن موی اصطحکاک ایستایی و جنبشی برابره).باقی 5 نیوتون من باعث حرکت میشه.f=maرو که یادته.این نیروی اضافی من باعث شتاب گرفتن میشه.در اخر هم بعد از برداشتن نیرو جسم یا به حرکت خودش ادامه میده یا به واسطه اصطحکاک به شتاب منفی از سرعت خودش کم میکنه و به اطراف نیرو وترد میکنه.
ok?

پاسخ داده شد 17 Apr 2017 توسط badboy (10,410 امتیاز)
0 رای

نیروهای کنش و واکنش به دو جسم مختلف وارد میشوند.اگر به یک جسم وارد می شدند خنثی میشد.

پاسخ داده شد 31 Mar 2017 توسط آریانا (580 امتیاز)
0 رای

این موضوع برمیگرده به اینرسی
به یاد داریم که اینرسی یعنی تمایل جسم به حفظ وضعیت کنونی
جسمی که ساکن هست میخواد ساکن بمونه و جسم متحرک تمایل به ادامه حرکت داره..!! ولی تا کی؟؟
تا وقتی که نیرویی بزرگتر از نیروی جرمش بهش وارد نشه
هر وقت نیرویی بزرگتر از نیروی جرم جسمی در خلاف نیروی اینرسی که داره بهش وارد بشه وضعیت سکون یا تحرک جسم در راستای نیروی وارد شده تغییر میکنه.

پاسخ داده شد 1 Apr 2017 توسط مسعود دهقان (1,210 امتیاز)

پرسشهای مرتبط

...